افتتاح و کلنگ زنی ۸۷ عنوان پروژه شهرستان میانه در دهه فجر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، حمید شکری در نشستی با خبرنگاران شهرستان میانه گفت: این پروژه ها در طول ایام مبارک دهه فجر با اعتباری بالغ بر یکهزار و ۲۰۴ میلیارد ریال  به بهره برداری و کلنگ زنی خواهد رسید.

 

وی گازرسانی به ۲۰ روستای شهرستان میانه، اجرای ۴۹ طرح در ۴۵ روستا از طریق دهیاریهای شهرستان، افتتاح بیمارستان امام خمینی (ره)،  احداث یارد میانه توسط شرکت توسعه و مهندسی انتقال گاز ایران با ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار،  نوسازی یکهزارو ۲۰۰ واحد مسکن روستایی، افتتاح ۹ خانه مدد جویی روستایی از سوی کمیته امداد (ره) را از مهمترین پروژه های قابل افتتاح  در ایام دهه فجر عنوان کرده گفت: پروژه های قابل افتتاح با اعتباری بیش از ۹۴۱ میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید.

 

شکری از کلنگ زنی ۱۱ عنوان پروژه عمرانی با بیش از ۲۶۲ میلیارد ریال از جمله کلنگ زنی مراکز سلامت شهید فائقی ، مرسلی  و اسلام آباد، مدرسه خیرساز روستای دلی قیز،  گازرسانی به ۴۸ روستای شهرستان، احداث ساختمان جدید  انجمن حمایت از زندانیان میانه، ساختمان اداره  بیمه سلامت میانه و کلنگ زنی سیلوی ۲۰ هزار تنی آرد روز آذربایجان  همزمان با دهه فجر خبر داد.

 

فرماندار ویژه میانه از سرمایه اولیه ۴ میلیاردو ۲۰۰ میلیون ریالی شرکت توسعه آرمان میانه با مشارکت ۵۰۰ نفری از مردم شهرستان خبر داده افزود: این شرکت می تواند از هم اکنون آغاز به کار کند اما می خواهیم با سرمایه بالا  این کار را  انجام دهیم.

 

شکری در ادامه از تحویل زمین به بخش خصوصی برای احداث بیمارستان بخش خصوصی خبر داده گفت: تا به حال چند نفر از پزشکان برای احداث درمانگاه و بیمارستان مجوز دریافت نموده اند اما جز یک درمانگاه که در مرحله فونداسیون قرار دارد هیچ کدام عملی نشده که از طریق هماهنگی با علوم پزشکی مجوز آنها باطل شده و برای فرد جدید که درخواست بیمارستان نموده مجوز صادر شده و در مرحله تحویل زمین هستیم.

 

فرماندار ویژه میانه گفت: در افق ۱۴۰۴ نیاز شهرستان به تخت بیمارستانی ۲۵۵ تخت پیش بینی شده که تا آن زمان این بیمارستان احداث شده و کمبود و نیاز شهرستان در این افق برطرف خواهد شد.

 

وی با اشاره به معضل بیکاری در شهرستان میانه اظهارکرد: در مجموع از سوی بخش های مختلف اقتصادی و نهادهای دولتی، تعداد ۳ هزار شغل ایجاد شده است.

 

فرماندار میانه با اشاره به بازدید مسوولین شهرستان از مهرانه زنجان گفت: اگر اصحاب رسانه و قلم شهرستان یاری کرده و اطلاع رسانی کنند ما هم به کمک خیرین شهرستان می توانیم لااقل با راه اندازی  نمایندگی مهرانه زنجان در میانه زمینه  تحت پوشش درآوردن بیماران صعب العلاج شهرستان در مرکز مهرانه را فراهم کنیم.

 

وی همچنین از اقدامات ستاد اقتصاد مقاومتی در شهرستان میانه در چهار حوزه جذب سرمایه گذار، رفع موانع تولید و بازایابی و ایجاد نمایشگاه و نیز توسعه  روستایی اظهار رضایت کرده گفت: جلساتی برای رفع موانع تولید با حضور تولید کنندگان و صنعتگران برگزار شده و برای رفع مشکلات مالی و اداری آنها اقداماتی انجام شده همچنین در توسعه روستایی با ارائه تسهیلات ویژه کم بهره کارگاهها و تولیدیها و مشاغل خانگی و کارگاهی بسیاری ایجاد شده و برای ایجاد و راه اندازی پروژه های مختلف یا تکمیل پروژه های بزرگ و نیمه تمام اقدام به جذب سرمایه گذار شده که برخی از آنها از جمله گاوداری ۶ هزار راسی در مرحله واگذاری زمین قرار دارد.

 

فرماندار ویژه میانه از کاهش نسبی اعتبارات ملی شهرستان نسبت به سال گذشته خبر داده گفت: به برخی از اعتبارات شهرستانی از جمله استانی دسترسی داشته و می توانیم در تخصیص این بودجه به شهرستان میانه دخل و تصرف داشته باشیم اما اعتبارات ملی و دیگر اعتبارات که پیوست قانون بودجه می باشد محل ورود نمایندگان مردم در مجلس می باشد که می توانند قبل از تصویب در مجلس در تخصیص اعمال نظر کنند که امیدواریم با تلاشهای نمایندگان مردم میانه شاهد جذب اعتبارات بیشتری برای پروژه های بزرگ و مهم شهرستان باشیم.

 

شکری بخش صنعت و معدن و آب شهرستان را با توجه به وجود منابع بسیار آنها در شهرستان از پتانسیلها و ظرفیتهای مهم عنوان نموده گفت: با رشد و گسترش این ظرفیتها شاهد توسعه هرچه بیشتر شهرستان و افزایش اشتغال و رونق اقتصادی خواهیم بود.

 

 

انتهای پیام/

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *